maandag 5 november 2007

back to life

jaja je leest het goed, ik ga nog eens een update posten, want de meesten onder jullie zullen misschien wel denken dat ik dood ben ofzo, maar nee hoor, heb hier echt de tijd van men leven, en heb niet super veel tijd om men blogje up to date te houden,

Dus wat is er afgelopen maand zoal gebeurd: de eerste regenbuien zijn eindelijk aangekomen. En das echt vreemd. Het ene moment is het keiwarm, dan komen der ineens wolken, ist nog wel superwarm maar gene zon, en dan komen de eerste regendruppels, gevolgt door echt een stortbui van regen! ma echt maat dat begint der kei hard te drashen, donder en bliksem, ma echt donders van ne minuut lang ofzo, echt zonder te overdrijven. Nu ik echt al ben aangepast aan de hitte, heeft dit Belgisch meisje, die het gewoon is om dagelijkse regen te verduren, het ijskoud (hoewel het maar 27 graden is :s_)! Dus ineens al mijn truien aangeschoten, snakte echt naar een warm bad maar natuurlijk is het enige wat je hier kan vinden ijskoude douches ... dus dan opteerde ik maar voor ne goeie warme choco :-)
De volgende dag is het echt doodgaan, alle wolken zijn verdwenen dus de zon schijnt fel en tis weer 37 graden hiphoi. De huizen zijn hier nergens echt op regen voorzien dus als het onweer moet je pc en televisie uit het stopcontact trekken, of anders ontploft u tv (zoals bij andrea gebeurd is ..)

Oktober was ook duidelijk DE maand van de verjaardagen, had elk weekend wel 1 of 2 verjaardagsfeesjes waar ik heen moest. Feesjes hier zijn ook anders dan in Belgie, de meeste verjaardagen is ofwel verrassingsfeesje ofwel gwoon feesje thuis, ma das echt wel chill, me van diejen brasiliaanse funk onder de palmbomen...

Als ik terug naar Belgie kom zal ik terugkomen als ne goeie kok, zij maar zeker, heb hier al wortelcake, chocoladecake, mais/kokosnootcake, brigadeiro, pastel, pao de queijo, en natuurlijk bonen en rijst :P leren maken. het ene al wat lekkerder dan het andere ;-) men mam is nen excellente kok zenne
Ze zijn hier thuis trouwens verzot op belgische chocolade en belgisch bier (dat ze super sterk vinden hehe)

Gitaar blijkt moeilijker dan verwacht te zijn, waarschijnlijk omdat ik ook amper oefen door tijdsgebrek, maar echt ni zo gemakkelijk als ik dacht :p en ben nog steeds zot van capoeira, mar vrijdag heb ik batizado, waar ik mijn eerste gordel ga krijgen, de leraars waren bezig dat er veel volk naar komt kijken, mensen die helemaal van brasilia komen enal, en das dus mijn probleem is :-) verlegen ik, als der veel volk is speel ik kei slecht .. :s dus zit wel wat te stressen, maar dat zal wel allemaal goed aflopen , ma heb toch wat schrik ...

deze zondag ga ik mijn eerste echte reis maken. Samen met Andre en zijn fanilie + Reem gaan we eerst naar Anapolis, waar Andre zijn Vetsibular ** moet gaan afleggen en vandaaruit nemen ze het vliegtuig voor een weekje NATAL !! jaja de beste kuststad van brasil in het noordoosten ;-) hoop dat ik daar eindelijk eens een kleureke gaan opdoen want ben echt nog zo wit als iets (vergeleken me de gemiddelde brasiliaan)

** Vestibular is dus een soort van ingangsexamen aan de universiteit waar ge wilt studeren , elke student die in zijn laatste jaar zit (tercairo ano) zit daar keihard voor te stresse, en blokt zich kapot. Als ge niet slaagt voor u vestibular, geraakt ge dus ook niet in dunif ...

voila dat was mijn verlopige update dan weer voor deze maand ;-)
up next: NATAL!
XX

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oeps hij,ttz "de passant" klikt nog is ffkes het weblogske aan.
Zoals ik kom te lezen gaat het ginder voortreffelijk. Maar iets anders had ik natuurlijk niet verwacht. Jonge pubertjes onder mekaar . . . en dan nog in een vreemd land dat is fun geblazen. Onder tussen weet je natuurlijk alwel wie "de passant" is.
The old china man uit Mortsel.Wel wat laat maar toch nog " ne gelukkige 18 verjaardag " nog ff en dan ben je echt volwassen (hihihihihihi) wettelijk bedoel ik natuurlijk. Als je terug thuis bent, wil ik wel een deal sluiten ttz een stukske choclade taart door u gebakken verwisselen voor een loempiake doormij gebakken!
Ik sluit nu maar af, want te veel lezen met barstende hoofdpijn is niet zo goed.
De groetjes van " the-old-china-man" uit Mortsel

Greetzzzzzzzz

Anoniem zei

Oooooi Gaelle!!

Kzen vandaag weeral ni naart school gegaan, kgaan ier nu pakt 2/5dage naar school en das wel bon want kvinda nog altij maar saaikes en natuurlijk VEEL TE VROEG!!!

egt zaalig dat ge naar Natal gaat maj daar willik oek wel henne opt moment want hier in Novo Hamburgo, elemaal int zuide ist op zich wel plezant maarr verandering zou ook wel es moge.. en die komt der wrs al over een week want dan komt zeer wrs de SEBA voor 2weekjes naar hier!! amaaj da gaan 2 TOPweke worre en dan ist bena zover eh... 3/01 TEM 29/01 NOORDOOSTEREIS hahaha ben al begonne aan mijn dieet om die overtollige kilos der af te krijge ma tis moeilijk en naar de gym zenk te lui voor want die hitte en dan sporte, nx vo mij eheh achja.. als we maar gelukkig zen eh!


houdu nog goe en geniet dervan!!
Beijos xxx ILONA