maandag 26 november 2007

het prachtige Natal ... zucht

hey daar,
even weer een nieuwe update.. Vrijdagavond heb ik men eerste gordel van capoeira gehaald! wit - geel. Er waren mestres gekomen van verschillende steden, zelf de grote van Brasilia. was wel chique. Hoewel die gordel eigenlijk niet veel betekent, wilt gewoon zeggen hoe lang je al capoeira doet, ben ik der toch wel fier op hehe. De volgende ochetnd moest ik dan om 5,30 opstaan om men busje naar Anapolis te halen. Zoals ge Brasil wel al kent, was die bus een uur te laat. Lap eh een uur langer dat ik had kunnen slapen. De busreis zou normaal gezien maar een tien uur in beslag nemen. Niet dus. Int midden van de busrit stopt die bus ineens in the middle of nowhere echt. Er waren namelijk technische problemen met de koeling van de bus. Iedereen de bus uit, int midden van 1 of ander stoffig heet boeregat, waar ik geen bereik had met men gsm of niets .. Maar geen probleem, de twee uur dat we daar gestaan hebben heel den tijd zitten babbelen met sympatieke brasilanen, duie natuurlijk super geintereseerd waren in een Belg die int midden van Brasilie op haar eentje aant reizen was. Na een onconfortabele rit van 12 uur EINDELIJK in Anapolis aangekomen. Zijn we eerst nog naar de verjaardag van een nicht van Andre geweest en dan naar het huis van de oma waar we dan voor 2 nachten zouden verblijven. Toen we daar aankwamen was het grote paniek, 1 van zijn neven had ruzie gehad met zijn vriendin en dreigde eree dat hij een geweer had enal, had wel ffkes een raar gevoel toen. Maar toen ze dat geweer gevonden hadden hebben ze dat vertopt enal dus 'de kust was veilig'. Toen vertelde de mam dat het niet zeker zou zijn dat we wel naar Natal zouden gaan omdat we geen vliegtuig terug zouden hebben.. De vliegtuigmaatschappij BRA was namelijk een week eerder faielliet gegaan :s De volgende dag had Andre Vestibular. Reem, Andres mam en zus zijn dan naar het shopping center van goiania gegaan. en man man man das ni te doen, da is IMMENS groot!Ge vindt daar echt aaaaaalles, dat kunt ge u gewoon niet inbeelden. S'avonds was het dan zeker dat we naar Natl gingen.. Maar toen ik de volgende ochtend wakker werd was iedereen keislecht gezind, bleek dat we TOCH niet naar Natal gingen. Reem, Andre en ik super teleurgesteld van alleeej ... Uiteindelijk zijjn we dan na het middageten gewoon naar de luchthaven getrokken om te zien of we toch nog een vlucht konden hebben, was echt lastig om daar te wachten zonder je weet of je wel of nietr gaat gaan .. Maar om 18u kwam dan eindelijk het verlossende signaal, we're going to Natal, arrriibbaaa! haha Via Sao Paulo naar Natal gevlogen en daar om drie uur int hotel aangekomen. Jah kzal ni echt in detail treden over elken dag want dan ben ik laaaaang bezig .. Het grote verschil tussen Natal en Gurupi is het klimaat! Natal is ook warm, maar daar heb je tenminste wind, dat maakt dus dat je niet voelt dat je aan het verbranden bent. Reem en ik wisten dat dus niet echt. Den eersten dag wij in onzen bikini opt strand in de volle zon, zoials het een echte toerist betaamt. Tis ni echt heet dus ge hebt gene zonnecreme nodig DACHTEN wij .. Niet dus. Die avond enorm hard verbramnd, echt mai maat ik kon gewoon geen broek aandoen zo pijn da men benen deden. Het deed ook goed dat we eindelijk eens deftig eten hadden, niet elken dag rijst en bonen! maar een heerlijk ontbijdbuffetje en elken dag buiten thotel gaan eten. Heb eindelijk eens vis gegeten! want in mijn hu8is lust niemand dat echt, mai heb ik echt gemist, en camarao natuurlijk (scampis) mai echt elken dag twee keer ofzo. En ik, die echt ZOT is van scampis, kon geen scampi meer zien opt einde van de week.. We zijn ook nen dag nen tour gaan doen me nen buggy in Genipabu, dat was echt zooooh prachtig, het uitzicht mai echt geen woorden voor. En ik sta op de foto me een kameel, kameleon en een aapje!! hehe Het 'naar het strand gaan' is voor de Brasilianen ook veel anders. Ge komt er dus aan enn ge kiest u strandstoele en u parasol die elk tot een of andere bar behoren. de pap en onkel van andre zetten zich daar neer onder de parasol en dan begint het eh.. het begint met ene Skoll (bier) tegen het einde van de dag waren dat dus 10 flessen van ne liter dat daar lach. Op t strand hebt ge echt duizende verkopers, die u elke 2 minuten weer iets anders komen verkopen. Ge vindt daar echt ALLES van zonnecrene, karretjes met muziek, coctails, bbq, sigaretten, juwelen, hangmatten, cocosnoot, alles van eten, ... echt ni te doen. De zee is ook schoon blauw en wit zand, echt een paradijs. Die familie van ANdre was echt ontzettend grappig, die spreken zo goed als geen engels, af en toe een paar woorden. vb de onkel die zen vrouw roept en naar de plek naast hem wijst en kei luid roept: SHIT SHIT SHIT, ik begin zo wat de lachen en die vraagt van jah isdat ni juist? Hij bedoelde dus sit down .. Of de pap die dan begint te zingen voor Reem: Peeling? OW really? Peeling woman, walking down de streeth! en nog superveel van die dinges ma die kan ik ni uitleggen :P
Soit heb me daar echt goed geamuseerd. De maandag zouden we normaal terug naar Anapolis reizen. Komt er ineens een vrouwtje van BRA aan int hotel, ja sorry er is geen vliegtuig dus je zuklt moeten wachten tot morgen maar we gaan je verhuizen van hotel en BRA betaald u verblijf u eten en drinken. Vond ik wel chill. Dat mevrouwtje kwam de twee dagen daarop weer terug met het niuews dat er geen vliegtuig was. Niemand vomd dat eigenlijk erg dat we een beetje vastzaten in dat paradijs... Drie dagen daar langer vastgezeten op de kosten van BRA hehe En toen ik vrijdag terug kwam van Natal zei iedereen dat ik keibruin was jeeeej eindelijk een echte brasileira haha

dat was het dan weer voor deze update, volgende week vertrek ik voor twee weken naar florianopolis!!

ps: echt een vraag die me enorm hard verward: in welk hand moet je je mes en vork houden als je eet? :P
kus aan iedereen x

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Gaëlle!!
chikke dingens hoeveel je hier neerpent,
jammergnoeg heb ik niet de tijd om alles te lezen,
ik neem zelfs geen tijd om deftige dingen over mijn eigen leven hier in Brasil op intnert neer te zetten. hmmm.
Dan een blog zoals die van jou zien geeft me wel weer een steuntje in de rug...:D

bom, ik zag je laatste vraag he "in welk hand hou je je vork?"
ik weet niet of je er echt een antwoord op wilt of niet, maar ik ga je er gewoon een geven!
Bij mij thuis in Vitória da Conquista (7a8 uur van Salvador, Bahia dus) pakken ze hun vork met hun rechtste hand. heel vervelend om te snijden vind ik, maar ik begin er in te slagen. Nu zit ik hier in Sao Paulo voor drie weken en hier doen ze alles. Vork links en mes rechts of omgekeerd, of alletwee wanneer ze wisselen voor eten te snijden.

Ik hoop dat ik je bijdeze een beetje hebkunnen helpen in je vraag.
hahahaa.
dikke kus en een lieve knuffel.

Lotte.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

geile! ik ben blij dat je het er zo goed hebt, en hoooh ik zou ook wel in zo'n paradijs willen zitten, want voor de moment is het hier weer het typisch belgisch weertje... regen, regen en nog eens regen.

ik mis je meid!
dikke zoen
hejte

Anoniem zei

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your gaelleinbrasil.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com