donderdag 9 augustus 2007

mijn eerste schoolweekje,,

hey lieve mensen uit het verre Belgie, ik heb het de laatste dagen zooooh druk gehad dat ik echt geen minuut tijd voor mezelf had, laat staan op pc te gaan> Dus hier eventjes een nieuwe update van mijn laatste dagen. Dus de 7de augusto had ik mijn eerste schooldag. Ik zit in klas Secundo B samen met een Nieuw Zeelandse uitwisselingsstudente en nog 33 andere lln. School in Brasilie is echt anders. Om te beginnen hebben ze les van half 8 tot 12uur10. Jaja ik ben al elke dag om zes uur opgestaan1 maar dat is toch anders dan in Belgie want tia meteen warm ;-) Dan neem ik een koude of warne douche (Ik snap mijn doucheknop nog steeds niet dus tis elke keer weer een verrassing of ze warm of koud gaat zijn hehe), en brengt men mama deborah en Gabriel naar hun school, en zet mij af aan mijn school.. Vanaf het begin waren al die meisjes superlief tegen mij, heel sociaalm heel enthousiast, allemaal vragen stellen waar ik niveel van versta want der zijn er ni zoveel die Engels spreke ;-) en ik ben echt een BV op school, echt iedereen kent de buitenklanders zenne hehe ;-) Ahja en nog iets grappig; de schoolbel is percies een brandalarm echt raar en na elk uur schrik ik mij weer kapot ;-) De leerkrachten zijjn vrij chill en hge hebt zo van die 'rebellen' in de klas en die schuifelen dan zo met hun bank van de ene kant naar de andere kant van de klas ;-) en der is er ene die op zo van die onver wachte momenten keiluid GET UUUUPP AAAAHH roept ma nu isda misschien ni grappig ma op de moment zelf wel ;-)
In de namiddag zijn Cassandra (afs contactpersoon)m Reem (Nieuw Zeelands meisje), Andrea (een Duits meisje) en Mana (een supere toffe Japanse die hier al 4 maand is) naar het stadje geweest om dat een beetje te 'verkennen' en inkopen te doen. Was wel plezant om te zien want tis zooo anders. Niemand draagt hier gordels of houdt zich aan de verkeersregels. Voetgangers moete hier autto's ontwijken ipv omgekeerd en iedereen claxoneert hier constant (mijn mama haar claxon is al verslaten en maakt nu zo'n gay geluidje echt lache ;-)- tege de avond zijn we naar zo een eettentje geweest waar ik de naam al van vergete ben en daar kun je ijs kopen per gewicht, had echt veel ijs voor maar 2 reals wat minder dan een euro is MMMM ;-) en echt allerlei vruchten en fruit en mm echt lekker, elke dag leer ik hier nieuwe smaken kennen das echt geweldig ;-) tege 23uur waren we dan thuis (men mama was beetje ongerust) en toen moest ik men huiswerk nog beginne ;S dus tege 12uur men bed in en om 6 uur dere weer uit.
8 augustus weer school en daarna ben ik samen met men zusje naar een vriendin van haar geweest want die heeft een zwembad en dat leek me wel leuk :p dus beetje gebruind, dan met cassandram Reem em Andrea naar tstadje geweest voor nog een paar inkopen en 50 enveloppen gekocht dus kgaan hier schrijven zenne ;-) savends ben ik samen met Reem en Gustavo haar gastbroer voor de verjaardag van ne vriend nen 'burger' gaan eten. maar tis toch iets anders dan ne mac donalds zenne die stoppe der van die chips in en echt raar ma toch lekker :-) en toen naar huis voor mijn huiswerk te maken Toen ik plots ontdekte dat wij een boekje hebben gekregen met alle antwoorden in, dus vanaf nu duurt mijn huiswerk niet langer dan 5 minuten haha maar tis belangrijk dat ingevuld is want anders nemen ze u schoolpasje af en moete u ouders een formulier tekenene en anders moogde ni naar school kome en blablablA,, Dan weer zes uurtjes gesklapen en weer school,, weer enkele nieuwe woordjes portugees bijgeleerd ;D naat school met men zusje een film van haar verjaardagsfeesje gezien en dan weer de stad in, dan vandenavond met men zus naart park geweest want er schijnt soms veel volk te zitte maar er zat niemand hehe en dan naar de videotheek gegaan en filmpje gehuurd,, en nu een berichtje aan het posten voor het thuisfront ;-)
euhm voor de rest; ik zie nog niet bruin,, ik heb echt een supergezin! maar ik vindt dat ze soms wat over bemoederend doen en mijn zus kan zo kei sip kijken als ik 'weer' eens wegga,, maar voor de rest wel goe en elken dag rijst, bonen en vlees zenne ;D echt geweldig haha ik wordt na dit jaar zoizo vegetarier, kheb mijn portie vlees voor de rest van mijn leven wel gehad amai1
Dus zees gerust ;-) I'M LOVING IT HERE AND YOU'LL NOT SEE ME BACK SOON ;-D
Lieve zoen aan iedereen daar en voor diegene die mij een briefje willen sturen hier is mijn adres:

Gaëlle Sneyers
Rua 19-B Qd.18 Lt.05 Nº175 Setor União IV.
CEP: 77-405-230. Gurupi-TO.
Brasil

xxx!

1 opmerking:

Jeroen zei

Haha wa een adres. Heb vandaag informatie gekregen over Panama en drinken int openbaar is daar dus tegen de wet :D. Ik wens u nog veel smakelijke bonen toe (en de gassen die daar het gevolg van zijn) en Buenos Noches é. Ja tis ier nu 2 uur snachts maar gij gaat wrs ng ma juist avondete. Ja kak zeg, in Panama ist ontbijt tss 5.30-8.00.

xXxXx U meest geliefde Panamees,

!!! JEROEN !!!