maandag 27 augustus 2007

warm, warmer, warmst ...

Hey Belgie!
Deze week doken de eerste irritaties op voor mijn gezin. Ik had altijd een klein broertje gewild, wel ik ben blij dat ik er geen heb in Belgie! Mijn broertje hier volgt mij overal, als ik vb ffkes huiswerk op mijn bed aant maken ben, komt die mijn kamer binnen en ploft zich neer naast mijn bed en staart naar mij, zonder iets te zeggen, blijft die staren, dan ineens staat hij op, loopt richting mijn kast, opent die en steekt zijn hoofd er letterlijk in, neemt er zonder te vragen spullen uit en legt die ni trug ... soit hij is irritaaaant.
Dan is er mijn zus, die hele verhalen aant vertellen is in het 'engels' over haar oh zo boeiend liefdesleven, terwijl ze nog ni eens een jonge gekust heeft. gedraagd en kleed zich als een slet.. En heeft tegen mijn moeder zitten zeggen dat ik AFS doe omdat ik dan laat thuis zou kunnen komen elke dag, wat dus echt op nix slaagt want als ik geen AFS zou doen zou ik nu op kot in Gent psychologie doen en zou ik nog meer vrijheid hebben.
En dan zijn er nog mijn extreem conservatieve narrow-minded ouders, die percies niet willen dat ik mij amuseer, die laten mij ech slecht voelen als ik iets ga doen me vrienden enal, en die stappen recht naar afs zonder eerst met mij derover te praten dat ik minder moet uitgaan enal ...
Dat gezin op zich is niks voor mij, die leven in hun perfecte wereldje en alles wat niet perfect is wordt als 'slecht' gezien. Tzijn echt seuten die nooit uitgaan ofzo (ook nooit in hun jeugd,,,) mijn mama gaat vb elk feesje van mijn zus mee! (ik vroeg ofdat de gewoonte was in Brasil, maar nee, enkel zij doet dat...) Soit ik moet hen van AFS een tweede kans geve dus zullen we dat maar proberen ... en anders verplaatsen ze me misschien van gezin .. (wie weet kom ik wel bij een gezin me knappe zonen ofzo ;-)) ghihi

Soit genoeg over dat want dat klinkt ammel zo negatief, terwijl dak hier eigenlijk de tijd van men leven heb ;-) Ik zal even een update geven van mijn weekje...

Ik moet elke dag naar school gaan, maar das hier echt leuk, ik lig hier altijd strijk om een of andere stomme reden. Die mensen zijn echt grappig! Maar vandeweek moesten ik en Reem naar de directeur omdat we teveel babbelden, wat echt op nix slaagt want heel de klas is dubbel zo luidruchtig als ons.. We moesten op de eerste rij gaan zitten en elk de andere kant van de klas. Tot hiertoe hebben we dat ni echt gedaan en der kwam nix reactie op dus gene stress. :-) Twas wel grappig want op weg naar de directeur keken alle leelringen ons aan, iedereen kwam de klas uitlopen om maar een blik van ons op te vangen want o - wee de gringas (vreemdelimngen) worden op het matje geroepen zenne ;-)

Vandeweek mijn eerste lessen capoeira gehad, tis echt heel moeilijk, maar ze stoppem beginners samen in de groep met mensen die dat al 10 jaar doen dusjah ofwel zijn de oefeningen echt moeilijk ofwel echt gemakkelijk, dus kdenk ni dat ik hier veel ga bijleren, maar ik amuseer me der en das tbelangrijkste he ;-) Vandeweek ook in een impulsieve bui beslist dat ik gitaarlessen wil volgen, dus in september begin ik waarschijnlijk ..

Na school ben ik elke dag weg ... en drie keer per week capoeira .. Vrijdag moest ik niet naar school want we gingen met de AFS'ers naar Palmas, dat is de hoofdstad van Tocantins (mijn deelstaat) en is ongeveer 4 uur rijden met de bus> Dat ligt noordelijker dus nog warmer... Toen we daar aankwamen was het 43 graden. De namiddag moesten we naar de federale politie voor onze verblijfspapieren in orde te brengen wat wel vrij grappig was. Toen we daar binnen kwamen waren dat enkel Mana, Reem, Andrea, Erion en ik. De enige die Portugees sprak was Erion, maar die had zijn amandelen laten trekken en mocht niet praten :D maar uiteindelijk wasdat toch gelukt> Ze hebben onze vingerafdrukken enal genomen, zo crimineel als we deruit zien, ...
Die avond zijn we naar BOB's geweest (kan je vergelijken met MC Donalds) wat echt wel deugd deed, zeker voor Reem die in Nieuw Zeeland elke dag minstens 1 keer fastfood eet, aangezien we in Gurupi ni echt zoiets hebben ...
Daarna zijn we later op de avond naar Erion's huis geweest. Das echt zalig om gewoon naar iemand zijn huis te trekken want der is altijd volk en das echt gezellig :-)
Zaterdag was dus het plan om naar een prive strand te trekken, maar aangezien we suuuperlang geslapen hebben en Cassandra een gesprek met Erion, Davide en zijn gastgezin moest hebben dat veel te lang duurde dan geplant, hebben we een vrij luie dag gehad. S'avonds naar een pizzeria getrokken. Das wel lekker maar das echt andres, die korst is niet hetzelfde en mais hoort gewoon echt niet thuis op een pizza! daarnna tege 23-24 uur zijn we naar het strand getrokken, amai da was echt zalig, op het strand is dat kei rustig, da volle maan die scheen, de palmbomen, .. alles gewoon ;-) daar zijn we dan twee uur ofzo gebleven .. en op weg naar de auto 'op den dijk' zalk maar zeggen, stond zo keiveel jeugd, gewoon met de auto, keiluide muziek en bier, twas afgekoeld tot ongeveer 30 graden, ma gewoon dat sfeertje was zalig!
Zondag morgend zijn we dan naar het prive strandje vertrokken en amai da was echt de moeite waard!! Ik heb de fotos nog ni bekene maar echt amaaai :d DAT WAS BRASIL VOOR MIJ :D Hebben we dan een aantal uurtjes gelegen. Andrea met haar witte huid knalrood :p en dan moeste we huiswaarts keren voor onze bus te hebben ..
Tegen 23u kwamen we dan terug in Gurupi aan ..
mai was me dat een zalig weekend :-)

Op dit moment mis ik Belgie nog niet echt .. (op 1 persoon na..)
maar misschien dat ik me binnekort op men verjaardag eenzaam ga voelen of weet ik veel
dus: pak papier en pen en schrijf me een brief! :-)
Muito obrigada ;-)
x

3 opmerkingen:

carow zei

hey meid,

zoals ik al heb gezegd zou ik het wa rustig aandoen me de familie, voor hen is da ook allemaal nieuw. Wil natuurlijk wel ni da je ongelukkig bent dus bekijk het ff en dan kunde nog gaan informere om te veranderen.
Voor de rest blijve geniete :) en BEHAVE :p :) Gaelle en orders da gaat nooit goe samen e :) ge zit er ocharme nog geen maand en madame moet al naar den directeur, ongelofelijk :)
Bedankt voor de brief en de mailtjes!!
Ik mis u hier ze mateke!!

dikke zoen!

xxx carow

Nath* zei

Gaaaaaaaiiilll !!
Amai ik was zo blij u te 'horen' gisteren en te zien! :d ge kunt da ni geloven..da lijkt echt da gy al kei lang weg zyt! pff..dus mis u al echt hoor! Kwil mijn verhaal in levende lijven vertellen of hoe dat ge het ook zegt ma da sta dus nu allemaal in den brief..
Ik vind het zalig dat ik u leventje daar allemaal kan meevolgen en ben super blij vo u want amai als gy gene drukken agenda hebt dan wetek het ook ni! :d Ma toch das wel zalig zo'n druk leventje!
Ik denk dat u familie u gewoon bangelijk vindt en echt naar u opkijken en dat die daarom zo bezorgd zijn ofzo :d Maar zoals caro al zei doeta rustig aan en doet er is een talkske mee als ze u blijven irriteren.. :)
Hier in het verre verre België is het slecht weer op dit moment en alles gaat nu terug zyn gewone gangetje.. ohnee ohnee ik zit gewoon volgende week @ de schoolbanken :(
Sgattie, amuseer u bangelijk goe daar, zoals ge dus bezig zijt en geniet er echt van!
Miss you Boelie!
xxx
Nath*

Anoniem zei

He he he zo maar per abuis ofte ttz per ongeluk verzeilde ik hier op dit blogske. Een blogkse blijkbaar van een ? ? jongen of meisje Gaelle (masculin of feminin) wie weet het .
Ik niet maar ja, ik zal alles eens goed lezen en dan kom ik er wel achter of je nu een mokkel of ne gast bent.
't Is in elk geval tof dat zo een pubertje(?) zomaar alle culinaire vegetarische geneugten van het thuisland achter zich laat!
Wat moet er in je leefwereld zoal allemaal gebeuren om zomaar het thuisfront te verlaten?
Zeer zeer strenge ouders die hun kindje geen vrijheid geven of . . . wie weet nog veel andere ongename dingen euh euh bvb geen auto krijgen, opeen behoorlijk uur thuis komen , haar kort moeten laten knippen, elke dag bvb te voet naar school gaan en zoveel dingen nog meer
Ook ik zou dan verkiezen om eens uit te zwermen en verdere horizonten opte zoeken.
Wel het ga je goed in dat veeeeeeeeeeere land .
O ja, nu ik dit blogske per abuis gevonden heb zal ik van tijd tot tijd wel eens komen lezen hoe het ginder verderloopt met alles

getekend " de passant"