maandag 20 augustus 2007

mijn weekje :-)

Wow ik ontdek net dat het alweer eens een week geleden is dat ik een berichtje gepost heb, en jullie dus een hele week in spanning heb moeten houden over mijn 'kerk-avontuur'. Wel ik vond het verschrikkelijk! amai nee damn wat was dat, ik stap daar binnen en dat is echt al ooovervol, iedereen is daar op een angstaanjagende toon aant bidden, percies een grote sekte ofzo, dan keiveel gezang, maar niet van dat jeeej gezang dat ge in kerken op tv ziet maar jah.. anders gewoon.. mensen zingen en wuiven en zijn percies kei blij en in trance echt vreemd, Toen ik zo een kei oude bomme zag neerknielen dacht ik van OKEY maar toen mijn broer en zus dat ook begonnen doen enal (naken dat ik hier weg ben ofzo).. nee kerk hier is echt nix voor mij. En das wel grappig om te zien, iedereen komt in van die slette kleren naar de kerk, doen ffkes wat gebedjes, maar eens ze de kerk weer uit zijn, doen ze gewoon weer hun oude sletten-gangetje. Soit, na de kermis een grote foor, ammel eten, drinken, tafels, kraampjes, muziek, .. maar was niet echt in de stemming. Pap nog int ziekenhuis gaan bezoeken en dan men bedje in gekropen. School is de eerste twee uur altijd kei saai en slaapverwekkend maar daarna begint iedereen wakker te worden en lacht ge heel den tijd enal, echt wel tof! Tijdens de 'interval' zo'n spelletje gespeeld dat ge normaal in de lagere school speelt echt lache, maar mijn benen zagen blauw! echt geen zicht. maandag heel de dag met reem en cassandra rondgehangen, brieven gepost en fastfood gezocht, na 4 uur eindelijk gevonden!! french fries! met aardappelen en met maniok, echt wel lekker! Ik was om half 12 thuis maar mijn mam vond dat niet kunnen want ik moet de volgende dag naar school enal .. mmm Dinsdag op school was weeral grappig, ze hadden een nieuwe bezigheid gevonden hoor: ons portugese zinnen leren, bleek derna dus te zijn dat wij gekleerd hadden te zeggen: "Let's go to bed" "ooh yeah, that was amazing!" "you are soo wild" ... Maar ja op de moment zelf is da grappiger dan dak da nu vertel :-) Aaahja de mooie jongen heeft echt afgedaan bij mij, op school had die lelijke schoenen aan, en blijkt dat die echt GEEEN ma echt NIKS inhoud heeft. Elke dinsdag avond moet ik van 19uur tot 20uur30 naar school, dan hebben we namelijk physical education. het was voetbal! de zon schijnt niet meer ma toch is dat echt Te warm om te sporten. Kdacht eerst dak met echt van die "girlie-girls" moest gaan spelen aangezien der al eentje keiluid begon te gillen toen de bal op haar afkwam, ma dat viel nog goed mee. dat was de eerste keer dat ik iets van sport deed in brasil en ik heb zelf gescoort ;-) Die avond zijn mana en ik naar het stadion getrokken en damn i fell in love with capoeira! zo zalig! Der is elke dag een les, mag van mijn ouders twee - drie keer per week gaan .. elke avond van 21 tot 23 uur!
Woensdag ondervonden dat Gurupi echt een klein dorpje blijkt te zijn. Iedereen wist dat Reem gekust had met Felipe en dat ik een discussie had met men mam (over uur om thuis te zijn) hehe roddels hier zijn erger dan op Pulhof, wist niet dat dat kon :-) Andrea mag niet meer met Reem optrekken want ze zou nog eens de volgende (Haly kunnen zijn (Haly is een afs studente van finland die hier een jaar geleden was, die is hier echt beroemd, iedereen spreekt der dagelijks over, en jah die was nogal sletterig.. vb met carnaval op 1 avond 19 jongens gekust enal :s) Smiddags bij Reem gaan zwemmen want die heeft een groot zwembad in haar groot huis! samen met andrea en mana, daarna voor een milkshake gegaan en savonds met daisy, cassandra, daniella, mana en reem een pamonha gaan eten (mais ding .. wel lekker) De vrijdag een zatte avond gehouden met daisy daniella mana en cassy. was weeral hilarisch, maar de volgende morgend moest ik er om half 7 uit, jaja je hoort het goed, zaterdag morgend en ik moest vroeg opstaan om naar school te gaan!! 1 keer om de 20 dagen ofzoiets hebben die hier zaterdags test.. Ze hadden gezegt dat het multiple choise zou zijn dus jah moest ik niet leren, ik heb elke vraag letter D ingevuld, hopelijk heb ik nog een paar puntjes, ma da was allemaal int portugees dus jah zelf als ik geleerd had zou ik dat niet kunnen.. (hehe en derna zei ik zo tege mana van jah en dat engels deel ... en die zo: huh ik had helemaal geen engels deel?, blijkt dus dat ze mij de verkeerde test hebben gegeven, (die vant eerste ipv vant tweede jaar), ma kwil die ni opniew afleggen ofzo ze dus ik zwijg der maar over) tegen 11 uur naar de club geweest, daar moesten we afs moment volgen, zo weeeeeer dezelfde uitleg als in belgie maar das verplicht dus doen we dat maar. Davide, Juao en Erion waren afgekomen van palmas daarvoor enal .. dus da was nog wel plezant.. smiddags bij Daisy gaan lunchen, ik ben echt verliefd op die haar tuin! zo met keiveel palmbomen, groen gras, blauwe hemel, zalige hangmat, grappige papegaai die portugees praat enal, hehe dan trug naar de club geweest voor afs ding tegen 18 uur wasda gedaan dan nog een uurtje gezwommen bij zonsondergang. naar huis, nog met mijn zusje en ne vriend van haar naart park geweest voor een uurtje en dan gedousht en klaargemaakt voor naar daniella te gaan. want die avond was het Sede Zero, een feesje in Gurupi dat heel bekend is, daar tegen 12 uur naartoe gegaan samen met erion, juao, davide, mana, reem, amdrea, daniella, pamella en ik. was heel grappig aangezien we met 9 in een kleine auto moesten proppen, maar dat is hier wel de gewoonte... heel de tijd gefeest, mijn voeten waren dood en om half 5 thuis ... zzzz De volgende dag was ik tegen 11 uur al wakker van de warmte, iedereen was bij daisy blijven slapen dus gewoon echt een luie dag gehad. echt passief onder de palmbomen gelegen en das al ... tegen 17 uur vertrokken Erion, Davide en Juao terug naar Palmas, eigenlijk wel jammer want Erion is echt mijn maatje hier en echt stom dat die zo ver woont! maar volgend weekend gaan die van gurupi een weekend naar palmas, daar is een strand jeeej! en water met piranas tschijnt :d lol, oke dit is dus eventjes heeeel heel kort gezegt wat ik de laatste week gedaan heb.. Voor de rest nog steeds geen mooie jongens gespot buiten die twee mooie van mijn school. der zijn er al twee van mijn klas die mij willen kussen + Davide en Erion, dat maakt 4 haha
mijn broertje begint me stillekes aan te irriteren, die is echt vermoeiend ,,,
ahja en vanavond gaan mana en ik voor de eerste keer naar onze capoeira :-) maar kzie dat voor de moment ni goed zitten want tis zoooooh warm!

SOIT twas weer een geslaagd weekje en hoop dat ik snel iets van jullie hoor want ik heb echt al veel brieven gepost maar nog GEEN ENKEL aangekregen ;-)
het ga jullie goed! x

8 opmerkingen:

carow zei

hey meisje!
Eerst en vooral mijn brief is onderweg, ma heb geen idee hoe lang het duurt om die bij jou te krijge :)
Het lijkt der wel de max! ben blij voor je!
Hoe zit het me de sandalen? Blijfde het volhoude u flip flops aan te doen? :)
Enjoy the capoeira
(Ik stuur nog wel een mailtje)

xxx

carow die u mist!

julie zei

meer gossip dan pulhof? damn, das erg!! :)have fun and show those people how a belgium girl does capoeira! xx

Isabel zei

Hey!!

wow, die verhalen, ik herken er wel sommige dingen in. Bij mij is het tot nu toe wel veel te koud om te zwemmen enzo (in't weekend 'snachts maar 8° soms en ik heb natuurlijk maar één trui ofzo meegenomen nr hier -> conclusie: ben al heel de dag verkouden :) haha)
maja, dat van die sandalen herken'k. Ze dragen er hier idd echt afschùwelijke!
Naar de kerk ben'k nog niet geweest. Kheb gisteren wel nog tegen ne vriend van mn broer gezegd dat'k dat mss eens wil bezoeken, het verschil met belgië leren kennen, maar mss moet'k daar nog mr eens over nadenken! :)

Dikke x, Isabel en amuseer je daar nog
(veel id zon liggen -> die bruine kleur komt wel! ;)

Anoniem zei

hey meis ik mis je

na m'n examens komen de brieven eraan nu enkel tijd voor hier en daar vlug een mailke

liefs sam

Anoniem zei

Hey Gaëlle!
Wow 't lijkt me daar echt wel leuk.. Lekker warm, veel feesten, zwemmen, leuke klas.. Hmm ja je mama is mss wel wat overbezorgd, maar dat is altijd beter dan dat ze niet naar je omkijkt hé :P Dan had ge uw bonen en vlees enzo zelf moete maken :D
En die sandalen goh, als die mooie jongen al zo'n lelijke schoenen draagt.. Mss is da daar wel hip ofzo :D
Kzal eens proberen denken aan een brief hé!
Dikke kus en nog veel plezier!
xxx
Sally

Tante Karin zei

Hallo,
Ik heb van de week een briefje naar je gestuurd maar blijkbaar doe dat eerst heel de wereld rond voor aleer dat bij jou terecht komt.In september zal ik er eens beter werk van maken en je langere brieven sturen.Maar nu is het hier soms zo wat een zotte kot.Blijkbaar amuseer je ginder zeer goed ,en die school leer je daar wel iets of is dat voor de fun dat je er naar toe gaat.Zeg als je tekort hebt aan water moet je het zeggen he dan stuur ik wel een container naar je toe,want je papa daar had precies echt gene druppel meer he,hoe is het nu met hem is hij al uit het ziekenhuis en hoe zijn de ziekenhuizen ginder ?
Zo ik ga je nog eens laten en tot de volgende keer
dadada

Anoniem zei

Ja Gaelle, ge lijkt echt wel geen heimwee te hebbe eh, ge blijft u rotamusere en gebt zo te zien den tijd van u leve..
U Go Girl! xxx

joelie zei

Yauw gaajle gael!
ziet er allemaal leuk uit in brasil! Maar ik vind het moeilijk om me er een beeld bij voor te stellen
OPLOSSING: Fotooo's!! I need entertainment ;)

kiss kiss Joelie
( heb je trouwens mijn hoe-amuseer-je-je-op-het-vliegyuig-pagina al kunnen oplossen ?)