zondag 12 augustus 2007

mijn eerste weekend..

Na school iets gaan drinken met wat mensen van men klas in Açai (kei gezellig), maar amai om der te geraken .. lange uitleg ma tkomnt erop neer dat mensen in Brazilie zich niet aan uren kunnen houden, en ik, die altijd stipt is, wordt daar echt zot van! En daar komt nog eens bij dat die mensen het superleuk vinden om ineens heeeel hun leven te vertellen wanneer je je juist moet haasten! Daarom ben ik dus gestopt met een horloge te dragen omdat ik mij anfders toch maar opjaag.. Maar soit, we waren dus aangekomen in Açai, was gezellig, dan nog met men zusje naar park Mutuca gewandelt, das zo een parkje dicht bij ons huis, waar soms veel volk zit, maar toen wij er waren dus niet :D maar dat was gewoon echt mooi om daar te wandelen, helgroen gras, mooie zonsondergang, warm, palmbomen, al een beetje sterren, ... heel rustgevend :-)
Verder op de avond naar zo een schoolfeesje van men zus en broer hun school gegaan, ik had al een chance Reem meegenomen anders was dat nogal saai geweest.. :-D
Zaterdag eindelijk eens kunnen 'uitslapen' tot 10 uur, maar amai dat deed echt wel goed :-) Dan met men zus en broertje naar tzembad gegaan, beetje gezont en gezwommen, kalmpjes wakker worden... een 'paar' foto's getrokken, amai nee, mijn zusje is verslaafd aan foto's trekken maar ik vind dat niet zo leuk, teveel is teveel... Daarna pap bezocht die van vrijdag tot maandag waarschijnlijk in het ziekenhuis zal liggen omdat hij een infectie heeft omdat hij niet genoeg water gedronken heeft (als ik het goed verstaan heb)
Tegen 15 uur naar Pamella (ja ik weet het schrale naam) voor Daniella's verjaardag te vieren>En om daar te geraken eens goed gelachen> Cassandra kwam ons halen> ik kijk in diejen auto, ma dat kunde vergelijken met zo een klein polo'ke waardat ge nog maar amper met drie op de achterbank kunt> Ik kijk zo: Reem, Andrea en haar zus zaten daar al in> En ik lag zo tege Cassy van haha en ik en Deborah moeten daar nog bij kunnen ofwat? :p dus wij vertrekken met zen zessen in dat klein autootje gepropt,4 vanachter, 2 vanvoor, allemaal kei warm enzo, was al grappig, en dan ineens stoppen wij dus ik denk van aah we zijn der :-) Cassy zo van neenee dat huis is vele verder wij komen gewoon Mana en Daniella oppikke, Dus nu met 4 vanvoor! 4 vanachter! met 37 grade in zo een mini auto gepropt! echt super strijk gelegen enzo> Soit aangekomen daar zat pamella en jessica en nog een meisje waar de naam me even niet meer van tebinnenschiet :-) al te wachten> Onze bikini aangetrokken, enorm veel foto's getrokken (weeral) schraal Brasiliaans leren dansen :p goed gelachen dus, maar mijn zus zat der me ne kop van hier tot ginderachter waardoor ik me keihard moest inhouden, Thuis vertelde ze me dat ze wodka in de fruitsap hadden gedaan (wat een grote schande is, dus ik deed alsof ik van niks wist) en dat ze daar geen foto's wilde nemen omdat Gurupi een klein stadje is en mensen dan over ons zullen roddelen omdat Pamella een slet-reputatie heeft of weetikveel, maar ik vond het eigenlijk maar allemaal dikke bullshit, ik heb me geamuseert en daarmee uit :D Toen ik me savonds klaarmaakte om naar Daniella's verrassingsfeesje te gaan een nieuw drama; Ik MOEST haar (enorm enorm enorm lelijke) sandalen dragen, en kzeg van ja nee ik doe gewoon men slippers aan.. en toen begon mijn mama ook nog van jaa ik Brazilie is het de gewoonte om met sandalen naar feesjes te gaan dus ofwel doet ge de sandalen aan ofwel ga je niet uit! Ik was dus echt woest en koppig als ik ben stap ik in de auto met mijn slippers, hehe, de aanhouder wint ;-) Het verrassingsfeesje was echt zalig! nacht, bier (noemt skoll, valt echt goed mee), palmbomen, iedereen rokjes en kleedjes, warm, echt zalig! en afgang voor mijn mam want der ware der echt wel een aantal die geen sandalen droegen ma net als mij zo teenslippers of flipflops of weet ikveel hoe je dat noemt :p En voor het eerst hier EINDELIJK een mooie jongen leren kennen, die ook op mijn school zit blijkbaar..Zondag niet zo een speciale dag ofzo ma wel plezant, BBQ bij vrienden van de familie, der was een zwembad :-) maar das zooh irritant, in Belgie ben ik nooit de bleekste en hier altijd! ik heb echt al veel in de zon gelegen, maar als ik naast die mense sta zie ik nooit bruin :d soit bbq was lekker, weer veel te veel gegete, nog ffkes pap int ziekenhuis gaan bezoeken en strax om 19 uur naar de Kerk, benieuwd wat dat gaat geven :-)
Zo lieve mensen dat was het dan voor dit weekend, ik hoop dat je ervan genoten hebt en verwacht nu MASAAAAAAAL POST :-)
dankje! hihi x

12 opmerkingen:

papa zei

Dag Gaelle,
Je doet er precies niks anders dan feesten, BBQ s ,zwemmen.
Iets ernstiger , hoe gaat je Portugees, kan je volgen op school?
Ko, je goed overeen ,et iedereen in het onthaalgezin?
Hier niks bijzonders.
Anaick op verlof in Frankrijk.Dus heel kalm thuis

Dikke kussen

Papa

julie zei

haay gaelle, tziet er goed uit daar in gurupi!! ik ben twee dagen nu bij mijn gastgezin, tvalt goe mee...
nog veel leuke dingens doen daar ma da zal wel geen probleem zijn he :) kus

Unknown zei

Gaelle,
Bedankt voor je berichtjes - ik geloof dat je ginder met volle teugen van het luilekker leven aan het genieten bent. Pas maar op als je (ooit) terug komt, het verschil zal enorm zijn en de temperaturen!Marraine zal je nog wel eens schrijven, maar ze zal zelf met de pc overweg moeten gaan.
kussen

Bonpapa

Unknown zei

Lieve Gaelle,Alle nieuws gelezen,
je hebt opkorte tijd al veel gezien
zelfs een mooie jongen waar je de naam nog niet weet(nu misschien wel)Iets anders,zeg me eens wie,wie
is hier gaan we,wie is Reem,Daniel
la,Cassandra,Andrea,Cassy,Deborah,
Mana,Pamelia,Jessica,Zo zal ik beter kunnen volgen,nu is het een beetje verward,nog veel plezier in je nieuwe thuis,dikke kus
Marraine

Tante Karin zei

Hallo meisje,
Blij om te horen dat je het ginder zo naar je zin hebt.Allé en ge hebt ginder ook een meid van doen das ook leuk he ,kan er van mee spreken ,dat mis ik hier wel.Dus als 15 j ginder zo belangrijk is dan gaan ze uw 18 verjaardag zo laten passeren ,maar alle dan zijn wij er nog om da goed te maken he.Steven vertrekt dondedagmorgend naar pukkelpop. En zondag is dan hier zijn feestje spijtig dat je er niet bij kan zijn.
Zo ik ga je laten en hou je brievenbus ginder maar goed in het oog.
Dikke kussen van je
Tanteke

Anoniem zei

Hallo Gaelle,

Het ziet er supertof uit daar, en je hebt chance met dat knappe volk... Julie heeft een minder zuiderse latino omgeving daar in de US. En ze moet goed op zoek gaan naar vers fruit,er is vooral véél vettige brol.
Geniet er maar goed van, van de zuiderse ambiance
liefs, Hilde

carow zei

hey meisje!
ben net terug van vakantie en heb ff een inhaalmanoeuvre gedaan op je blog. je lijkt het er echt na je zin te hebbe :) goed zo :p
ge weet toch da ge van veel vlees eten dik wordt :p laat die tien kilo maar komen :D
ik stuur u één van de komende dagen nog een mail met de laatste nieuwtjes (roddels ;p)
amuseer je en geniet ervan!

ik mis u!!!

xxx carow

Nath* zei

Hej lieve schat!
Omaaaj seg da lijkt er echt chill..en olaaa telkens een drukke planning é manlich! Das wel zaleg want ik zou ni willen da gy u er verveelt! Ik ben echt blij voor u dat alles er super is en da ge het daar naar u zin hebt en toch ni terug wil want dan wetek da gy er u al wat thuis voelt!
Seg al die babbels daar..das super voor u engels! Dankt de meester en vanaken maar voor die taken ;)
Ben juist terug van Knokke, twas wel tof ma niet super ofzo! Altijd the same dus goe dak er niet te lang was!
Kvertrek vrijdag na C to the ALELLA!!! WHIEEEEEEEE! Ben blij want heb er zin in!
Maar ik stuur zeker als ik terug ben en dan vertel ik alles wel in kleuren en geuren!
Amuseer u ma zot goe en ik denk aan u!
Dikke kus!
Nathlaaaaj

papa zei

Dag Gaelle
test

papa zei

Dag Gaelle.
Het is me eindelijk gelukt. Heb vandaag je zeer lange brief gepost, en het zou ongeveer 1,5 week duren voor hij in Brazilie toekomt.
Dikke kusjes
mama Belgica

Anoniem zei

Haai Girl!
Amai al die verhale, zou echt in u plaats wille zijn eig..
Hier in België valt echt zogoe als nix te beleve hmmp..
Slecht weer en pffft!
Maar alé schatke, doe voort zoals ge bezig zijt, en laat die schone jonges nog een beetje me rust eh schat!
Groetjes en dikke kus van *Tommekee* en mij!
xxx

Anoniem zei

geile!
ik zie da ge het daar naar uw zin hebt, joenge wa voor ne zotten drukken agenda hebt gij ni??! nee geniet er maar van en zij maaar braaf want nu da ge ne knappe jongen hebt leren kennen... ;)
maar lieverd ik stuur je nog wel een mailtje één van de dagen!
xje! mis je! hejte!